Ayşe Çiçek: “Sanata ilgi duyan gençlerin bir şekilde yoluna taş koyuluyor”

Tiyatrocu denince akla hep eğitim almış profesyonel kişiler geliyor. Oysa tiyatroyu amatör olarak yapan insanlar da var. Ayşe Çiçek de onlardan biri.  Özel bir şirkette işe alım uzmanı olarak çalışan Ayşe Çiçek ile tiyatroya olan sevgisi ve yaşadığı sahne deneyimi üzerine konuştuk.

Kendini tanıtarak sözlerine başlayan Ayşe Çiçek, “26 yaşındayım. İstanbul doğumluyum. IT İşe Alım Uzmanıyım. İki buçuk yıldır yazılım sektöründeki özel bir firmada çalışıyorum. Bunun haricinde keman çalmayı öğreniyorum, tiyatro ile ilgileniyorum hatta bir tiyatro oyunu yazma aşamasındayım ve bunun kitabini çıkarmayı hedefliyorum.” ifadelerini kullandı.

“Tiyatroya ilgim ortaokulda başladı”

Tiyatroya ilgisinin ortaokulda başladığını belirten Çiçek, şöyle devam etti: “Ortaokulda, drama dersinde küçük çaplı gösteriler yaptığım sırada başladı ilgim. Daha sonra okuldaki tiyatro seçmelerine katıldım ve bir oyuna çıktım. O zaman karar vermiştim ve tiyatro oyuncusu olacaktım. Ama nasip olmadı.

“Rehberlik hocam yüzünden tiyatro eğitimi almadım”

Tiyatro eğitimi alamamasının sebebini de anlatan Ayşe Çiçek, “Yine ortaokulda bu ilgimden bahsettiğim rehberlik hocası yüzünden diyebilirim. ‘Tiyatro oyuncusu olmak istiyorum’ dediğimde bana ‘bu ülkede tiyatroya verilen değeri hepimiz görüyoruz, bence sen bu düşünceni yeniden gözden geçir’ deyince tüm hevesim kırıldı ve bir daha asla tiyatro yapmadım. Lise yıllarım da öyle bomboş geçti ve kendimce tiyatroya küsmüştüm. Sonra üniversiteye geçtim. 3. sınıftayken tiyatroya olan sevgim yeniden depreşti, en azından artık tiyatro oyunlarını izlemeye gidiyordum ve kitaplar okumaya başladım. Tiyatroya yeniden bağlanmıştım ve artık bırakmak istemiyorum. Belki yarım kalan hedefimi biraz geç de olsa gerçekleştirebilme imkanı yaratmaya çalışıyorum.” diye konuştu.

“Sevdiğiniz bir şeyi yaptığınızda ve kendinizi bıraktığınızda akıp gidiyor”

Amatör olmasına rağmen ilk sahneye çıktığında rahat olduğunu belirten Çiçek, “Tabi ilk başta ister istemez sizi izleyen insanların olduğunu görünce küçük bir heyecan yapıyorsunuz. Ama zaten sevdiğiniz bir şeyi yaptığınızda ve kendinizi bıraktığınızda akıp gidiyor, yani en azından bende böyle olmuştu. Kulisteki o gergin bekleyişi hiç unutmam, hatta ilk sahnemde o küçük heyecan yüzünden yapmamam gereken küçük bir hata yaptım sonrasında zaten heyecanım tamamen yok oldu ve keyfini çıkardım.” şeklinde konuştu.

“Sanata ilgi duyan gençlerin bir şekilde yoluna taş koyuluyor”

Sanata ilgi duyan gençlerin çoğunlukla engellendiğini söyleyen Ayşe Çiçek, “Sanata ilgi duyan gençlerin bir şekilde yoluna taş koyuluyor maalesef. Aileler başta olmak üzere sanat ile ilgilenen gençlere boş işlerle uğraşıyor imajı verilerek hevesleri kırılıyor. Bunu bir meslek olarak icra etmelerini istemiyorlar. Yetenekleri olan çoğu genç yeteneklerini sergileyecek fırsatı bulamıyor. Sonuç olarak gençler mutsuz oluyor. Gençlerden ricam odur ki herkese ve her şeye rağmen hedeflerinden vazgeçmesinler.” diyerek sözlerini noktaladı.

Yorum bırakın

WordPress.com'da bir web sitesi veya blog oluşturun

Yukarı ↑

WordPress.com ile böyle bir site tasarlayın
Başlayın